Pengaruh Sosial Media (Instagram) dalam Meningkatkan Brand Awareness Kopi Kenangan

Andrianus Agustinus, Ahmad Junaidi
| Abstract views: 86 | views: 90

Abstract

The growth of technology began to result in the emergence of various language uses that followed what media was used. Information technology emerges and a new stage in the composition of the world in the development of information information. This communication renewal if sorted from the beginning of the stage there are no words, words, scratches or alphabets, photos, tools, internet ethics to electronic media appear. The mass media are convinced to have a fantastic ability to influence knowledge, attitude and behavior of the public. Especially if the mass media can easily control the audience that produces views of events that will then take place. This study aims to measure the influence of Social Media (Instagram) in improving Brand Awareness Coffee Memories. Primary data collected using a questionnaire distributed to one hundred respondents who actively use social media (Instagram) on the coffee copy account. Data analysis using SPSS Ver. 23.0. This research consisted of 20 statements. Based on the results of the study, it is known that there is a significant positive impact on social media (Instagram) in increasing Brand Awareness. Of the two variables used in doing this research.

Pertumbuhan teknologi memunculkan berbagai pemakaian bahasa yang mengikuti media apa yang dipakai. Teknologi informasi muncul dan terjadinya tahap baru susunan dunia dalam berkembangnya keterangan informasi. Pembaruan komunikasi ini jika diurutkan dari mulainya tahap tidak ada kata-kata,muncul kata-kata , goresan atau abjad, foto, sarana, etika berinternet hingga media elektronik. Media massa diyakinkan mempunyai kemampuan yang sangat fantastis dalam mempengaruhi ilmu pengetahuan, bersikap dan perilaku khalayak. Terlebih jika media massa dapat dengan mudah mengendalikan khalayak yang menghasilkan pandangan terhadap peristiwa yang kemudian akan berlangsung. Penelitian ini memiliki tujuan untuk mengukur pengaruh Media Sosial (instagram) dalam meningkatkan Brand Awareness Kopi Kenangan . Data primer yang terkumpul menggunakan kuesioner yang disebarkan kepada seratus responden yang aktif menggunakan media sosial (Instagram) terhadap akun kopi kenangan. Analisis data menggunakan SPSS Ver. 23.0. Penelitian ini terdiri dari 20 butir pernyataan. Berlandaskan hasil penelitian, diketahui bahwa adanya dampak positif yang signifikan bagi media sosial (Instagram) dalam meningkatkan Brand Awareness. Dari kedua variabel yang digunakan dalam mengerjakan penelitian ini.

Keywords

brand awareness; instagram; social media

Full Text:

PDF

References

Andreas, Kaplan M., Haenlein Michael 2010. "Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media". Business Horizons 53 (1). p. 61.

Sadat, Andi M. 2009. Brand Belief:Strategi Membangun Merek Berbasis Keyakinan, Jakarta: Salemba Empat.

Siregar, Syofian. 2013. Statistik Parametrik untuk Penelitian Kuantitatif. Jakarta: PT. Bumi Aksara

Copyright (c) 2020 Prologia
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.