Pemanfaatan Media Sosial Instagram Pada Online Shop @ivoree.id dalam Memasarkan Produk

Jesslyn Jesslyn, Septia Winduwati
| Abstract views: 80 | views: 60

Abstract

Social media creates changes in the world of marketing, especially promotion and advertising that results in the creation of online business trends. Ivoree is a local brand that sells women's shoes through Instagram to make sales, Ivoree started selling since September 2019 through Instagram social media. Ivoree began to experience development and use social media Instagram as its main promotional tool. The purpose of this study was to find out how to use Ivoree Instagram social media. The concept used in this research is the use of Instagram social media in marketing products. This research uses a qualitative approach with a case study method. While the data collection methods used are interviews, observation, documentation, and literature study. The results of this study are the use of social media on Instagram by uploading content and using features provided by Instagram to interact with followers, Ivoree also endorsed influencers on Instagram to attract the attention of its target market.

Media sosial menciptakan perubahan pada dunia pemasaran khususnya promosi dan periklanan yang mengakibatkan terciptanya tren bisnis online. Ivoree merupakan merek lokal yang menjual sepatu perempuan melalui Instagram untuk melakukan penjualan. Ivoree mulai berjualan sejak September 2019 dan menggunakan media sosial Instagram sebagai alat promosi utamanya. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui bagaimana pemanfaatan media sosial instagram Ivoree. Konsep yang digunakan dalam penelitian ini adalah pemanfaatan media sosial Instagram dalam memasarkan produk. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode studi kasus. Sedangkan metode pengumpulan data yang digunakan yaitu wawancara, observasi, dokumentasi, dan studi kepustakaan. Hasil dari penelitian ini adalah pemanfaataan media sosial di Instagram dengan mengunggah konten dan menggunakan fitur yang disediakan Instagram untuk berinteraksi dengan pengikutnya. Ivoree juga meng-endorse influencer di Instagram untuk menarik perhatian target pasarnya.

Keywords

instagram; marketing communication; online shop; social media

Full Text:

PDF

References

Badri, Muhammad. (2011). Komunikasi Pemasaran UKMM di Era Media Sosial. Corporate and Marketing Communication. Edisi pertama. Jakarta: Universitas Mercu Buana

Gunawan, Imam. (2014). Metode Penelitian Kualitatif: Teori dan praktik. Jakarta: PT Bumi Askara

Moleong, L.J. (2016). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: PT. Remaja Rosda Karya

Priansa, Doni Juni. (2017). Komunikasi Pemasaran Terpadu Pada Era Media Sosial. Bandung: CV PUSTAKA SETIA.

Sugiyono. (2014). Memahami Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta, CV.

Suwatno. (2017). Komunikasi Pemasaran Konstektual. Bandung: Remaja Rosda Karya

Copyright (c) 2021 Prologia
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.