Strategi Dita Maharani Membentuk Personal Branding dalam Membangun Dita Maharani Language Academy di Instagram

Main Article Content

Salsabila Afifa Hidayat
Eko Harry Susanto

Abstract

Nowadays, English has been a main concern for people. Besides the value of an English language as an universal language english language is a tool of communication. A very supported growth by a technology make some communication activities become easier with an Internet and social media. Within using internet and social media, we can make it as a branding in sharing and marketing about anything. In this research case will study about Dita Maharani, a person whose using social media to build her personal branding throughout Instagram. This case study will be approach by qualitative method by an intens interviewed and participated observered. The theories will be using are personal branding, interpersonal communications, and self-presentation. This research stated that Dita Maharani did some strategies and interpersonal communications in building her personal branding through Instagram until she has a credibility to get audience interested and want to join her class in Dita Maharani Language Academy (DMLA).

Saat ini, Bahasa Inggris menjadi fokus utama bagi sejumlah orang. Selain dinilai sebagai bahasa universal, Bahasa Inggris juga dijadikan sebagai alat untuk berkomunikasi. Didukung dengan adanya teknologi yang berkembang pesat menjadikan kegiatan komunikasi menjadi lebih mudah dengan adanya internet dan media sosial Dengan memanfaatkan internet dan media sosial bisa dijadikan sebagai branding dalam sharing atau memasarkan apapun. Penelitian ini membahas Dita Maharani yang merupakan seseorang yang memanfaatkan media sosial untuk membangun personal branding lewat Instagram. Penelitian ini dikaji menggunakan metode kualitatif dengan melakukan wawancara yang cukup intens melalui virtual dan observasi partisipatif. Sejumlah konsep digunakan pada penelitian yaitu personal branding, komunikasi interpersonal dan teori presentasi diri. Hasil dari penelitian menyatakan bahwa Dita Maharani menerapkan strategi dan komunikasi antarpribadi dalam membentuk personal branding melalui Instagram hingga memiliki kredibilitas yang cukup dan dapat menarik audience untuk bergabung dengan sekolah Bahasa Inggrisnya di Dita Maharani Language Academy (DMLA).

Dimensions

Article Details

How to Cite
Hidayat, S. A., & Susanto, E. H. (2022). Strategi Dita Maharani Membentuk Personal Branding dalam Membangun Dita Maharani Language Academy di Instagram. Koneksi, 6(1), 36–41. https://doi.org/10.24912/kn.v6i1.10669
Section
Articles
Author Biographies

Salsabila Afifa Hidayat, Universitas Tarumanagara

Fakultas Ilmu Komunikasi

Eko Harry Susanto, Universitas Tarumanagara

Fakultas Ilmu Komunikasi

References

DeVito, Joseph A. (2011). Komunikasi Antar Manusia. Tangerang Selatan: Karisma Publishing Group.

Heroen, Dewi. (2014). Personal Branding: Kunci Kesuksesan Dalam Berkipra. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

McNally, D., dan Speak, K.D. (2002). Be Your Own Brand. San Fransisco: Berret Koehler Publisher.

Rarasati, D. B., Hudaniah, H., & Prasetyaningrum, S. (2019). Strategi presentasi diri pengguna instagram ditinjau dari tipe kepribadian. Jurnal Ilmiah Psikologi Terapan, 7(2), 235-251.

Soegiyono. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Susanto, Eko Harry. (2013). Komunikasi Politik: Pesan, Kepemimpinan dan Khalayak. Jakarta: Mitra Wacana Media.

Stevani, dan Widyatmoko. (2017). Kepribadian dan Komunikasi Susi Pudjiastuti dalam Membentuk Personal Branding. Jurnal Komunikasi 9(1) 65-73.

Tumewu, Becky., dan Erwin Parengkuan. (2015). Personal Brand Inc. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>