Pengaruh Brand Awareness, Brand Image, dan Brand Trust terhadap Keputusan Pembelian pada Produk Pocari Sweat di Jakarta

Yusi Intan Junia
| Abstract views: 1351 | views: 838

Abstract

The purpose of this study is to look at the factors that influence the decision of purchasing products in Indonesia. The researcher uses the Pocari Sweat brand as a model for the use of body fluids. This study uses a questionnaire method. Data from 231 respondents who used Pocari Sweat products were processed using SPSS version 24.0. The result is brand awareness, and brand trust towards positive product purchasing decisions. The partially perceived quality has no positive effect. Brand awareness, perceived quality and brand trust. This research provides input to academics and beverage beverage companies along with ionic drinks in Indonesia.

 

Tujuan penelitian ini adalah untuk melihat faktor yang mempengaruhi terhadap kepuasan pembelian produk pada produk minuman ion di Indonesia. Peneliti menggunakan merk Pocari Sweat sebagai model pengganti cairan tubuh. Penelitian ini menggunakan metode kuesioner. Data dari 231 responden yang mengkonsumsi produk Pocari Sweat diolah menggunakan SPSS versi 24.0. Hasilnya adalah brand awareness, dan brand trust secara parsial mempunyai pengaruh positif terhadap keputusan pembelian terhadap produk. Perceived quality secara parsial tidak mempunyai pengaruh positif terhadap keputusan pembelian produk. Brand awareness, perceived quality dan brand trust secara simultan mempunyai pengaruh positif terhadap keputusn pembelian. Penelitian ini memberikan masukan kepada akademisi dan perusahaan minuman kemasan sekaligus minuman ion bagaimana meningkatkan keputusan pembelian produk minuman kemasan ion di Indonesia.

Keywords

Purchase Decision; Brand Awareness; Brand Image; Brand Trust

Full Text:

PDF

References

Aker J., Beck, M., Travis, S. & Harris. (2014). Consumer navigation and selection behaviors for OTC product in a retail setting. Concentrics Research.

Bahri, S., & Zamza, F. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif Berbasis SEM-Amos. Yogyakarta: Deepublish

Burn, A. & Bush, R. (2014). Marketing Reach (7th ed). USA: Pearson

Dlacic, J. & Kezman, E. (2014). Exploring relationship between brand equity and costumer loyalty on pharmaceutical market. 16(2) 121-131.

Erida & Shinta, S. (2015). Pengaruh ekuitas merk terhadap loyalitas konsumen smartphone samsung berbasis android. Digest Marketing, 1(1), 58-64.

Juliandi, A., Irfan & Zulkarnain, F. (2014). Metodologi Penelitian Bisnis: Konsep dan Aplikasi. Medan: UMSU Press.

Keller, K. L. (2013). Strategic Brand Management. United Kingdom: Pearson

Kotler, P. & Keller, K. L. (2016). Marketing Mamagement. USA: Pearson Education Inc.

Oliver, R. L. (1999). Whence consumer loyalty. Journal of Marketing, 63(2), 33-44

Priyastama, R. (2017). Buku Sakti Kuasai SPSS: Pengolahan Data & Analisis Data. Yogyakarta: Start Up.

Rahmatina, M., Saryadi & Listyorini, S. (2016). Pengaruh brand image, perceived quality terhadap loyalitas pelanggan melalui kepuasan konsumen sebagai variabel intervening. Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis, 5(1).

Sekaran, U. (2009). Research Method for Business. Jakarta: Salemba Empat.

Supranto. (2010). Analisis Multivariat: Arti & Interpretasi. Jakarta: Rineka Cipta.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.