Strategi Membangun Citra Produk Hello Bubble dalam Komunitas The Crew melalui Brand Ambassador Blackpink
Main Article Content
Abstract
With the presence of technology, it creates very free and broad opportunities for globalization. Freely and widely, other cultures enter and interact with the original culture. One of them is the Korean Wave culture or what is more often called K-Wave. Now the Korean Wave is not just about music, but about the culture of fashion, makeup, drama, food and others. Blackpink itself is a girl group that is known globally thanks to its many achievements in their career. Blackpink is believed to be the brand ambassador for Hello Bubble hair coloring products. "THE CREW" is a community formed by the Indonesian mise en scene team which operates around haircare and hair products. The “THE CREW” community was formed with the aim of being a forum for hair product enthusiasts to exchange ideas. This research aims to determine Blackpink's role as brand ambassadors in building an image within the "THE CREW" community. This research is research with a qualitative approach and case study method. The results of this research show that Blackpink plays a very important role in creating the image of the Hello Bubble product among members of the "THE CREW" community.
Dengan hadirnya teknologi, menciptakan kesempatan yang sangat bebas dan luas untuk globalisasi. Secara bebas dan luas kebudayaan-kebudayaan lain masuk dan berinteraksi dengan kebudayaan asli. Salah satunya yaitu dengan kebudayaan Korean Wave atau yang lebih sering disebut K-Wave. Kini Korean Wave bukan hanya mengenai musik saja, melainkan mengenai budaya fashion, makeup, drama, makanan, dan lainnya. Blackpink sendiri salah satu girl group yang dikenal secara global berkat segudang prestasi dalam karier mereka. Blackpink dipercaya menjadi brand ambassador dari produk pewarna rambut Hello Bubble. “THE CREW” merupakan komunitas yang dibentuk oleh tim mise en scene Indonesia yang bergerak seputar haircare dan hair products. Komunitas “THE CREW” dibentuk dengan tujuan untuk menjadi wadah bagi para penyuka produk rambut untuk bertukar pikiran. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peran Blackpink sebagai brand ambassador dalam membangun citra di dalam komunitas “THE CREW”. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dan metode studi kasus. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Blackpink sangat berperan dalam menciptakan citra dari produk Hello Bubble di anggota komunitas “THE CREW”.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
This work is licensed under a Prologia Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.References
Abdullah, M. (2014). Manajemen Bisnis Syariah.
Afifah, U. (2022). Pengaruh Brand Ambassador, Citra Merek, Efektivitas Iklan Terhadap Minat Beli Konsumen Scarlett Whitening X Song Joong Ki Exclusive Series (Studi Kasus Pada Warga Kelurahan Malaka Jaya Jakarta Timur). Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta.
Ardianto, E. (2003). Public Relation Praktis .
Arikunto. (2010). Metode Penelitian . Universitas Pendidikan Indonesia .
Dewi, R. (2020). Penerapan Metode Studi Kasus Yin Dalam Penelitian Arsitektur Dan Perilaku. Xvi.
Kertajaya, H. (2008). Arti Komunitas . Gramedia Pustaka Utama .
Kotler & Keller. (2009). Manajemen Pemasaran . Erlangga.
Kotler & Keller. (2016). Marketing Management, 15th Edition. Pearson Pretice Hall, Inc.
Larasari, E., Lutfi, L., & Mumtazah, L. (2018). Pengaruh Brand Ambassador Dan Event Sponsorship Terhadap Purchase Intention Dengan Brand Image Sebagai Variabel Intervening ( Studi Kasus Produk Smartphone Vivo Pada Mahasiswa Universitas Sultan Ageng Tirtayasa ). Sains: Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 10(2). Https://Doi.Org/10.35448/Jmb.V10i2.4234
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Bisnis . Alfabeta.
Vanina Delobelle. (2008). Corporate Community Management .
Virginia, T. (2021). Pengertian Public Relation Menurut Para Ahli. Https://Vocasia.Id/Blog/Definisi-Public-Relations/
Wang, F. & H. E. (2016). The Influence Of Brand Ambassador On Brand Image And Consumer Purchasing Decision: A Case Of Tous Les Jours In Indonesia.