Analisa Strategi Komunikasi Pemasaran Orlena Chang di Shopee

Main Article Content

Martin Martin
Sisca Aulia

Abstract

Shopee Orlena Chang is an online shop that already established since 2016, this online shop focuses on selling many variant of shirt for woman. The goal of this research is to find strategy marketing communications of Orlena Chang Shopee in increase the selling, research approach that used on this research is qualitative with research method is study case. The subject of this research is owner of Shope Orlena Chang that is Fransisca and the object of this research is Orlena Chang marketing communication strategy analysis on Shopee. Theory that used is marketing mix and for data collecting method is observation, documentation, and interview. For data processing method researchers use data presentation, data reduction, and drawing conclusion. On this research data validity used source triangulation coupled with technique of member checking to make sure the source of the data obtained rechecked by the subject of the study. The data obtained from marketing communication that used for Orlena Chang Shopee is Instagram social media, Shopee flashsale, shopee murah lebay, and shopee video.


 


Shopee Orlena Chang merupakan online shop yang didirikan sejak tahun 2016, online shop ini berfokus dalam menjualkan berbagai varian produk pakaian kemeja Wanita. Tujuan dari penelitian skripsi ini adalah mencari tahu strategi komunikasi pemasaran yang digunakan oleh shopee Orlena chang dalam meningkatkan penjualannya, pendekatan penelitian yang digunakan adalah kualitatif dengan metode penelitian yaitu studi kasus. Subjek penelitian ini adalah pemilik dari Shopee Orlena Chang yaitu Fransisca dan objek penelitian adalah Analisa strategi komunkasi pemasaran pada Shopee Orlena Chang. Teori yang digunakan adalah bauran pemasaran, metode pengumpulan data yang digunakan adalah wawancara, dokumentasi, dan observasi. Teknik pengolahan data yang digunakan pada penelitian ini adalah reduksi data, penyajian data, dan penarikan kesimpulan. Absah data yang digunakan adalah triangulasi sumber ditambah dengan teknik member check untuk memastikan sumber data yang didapat dicek Kembali oleh subjek penelitian. Dari hasil data yang didapat strategi pemasaran yang digunakan untuk Shopee Orlena Chang adalah Shopee video, Shope flashsale, Shopee murah lebay, dan media sosial Instagram.

Article Details

Section
Articles

References

Cita Fairuzah Lutfin. (2020). Strategi Komunikasi Pemasaran Online shop “Gray Kosmetik” Di Akun Shopee.

Jumari, I. F., dan Astutiningsih, S. E. (2022). Implementation of 9P Marketing Mix Strategy in Order to Increase Sales Volume in Abdul Ghoffar Rejotangan Tulungagung’s Koi Fish Farming Business. Ilomata International Journal of Management, 3(2), 203–221.

Khan, T., Wani, T., dan Tariq Khan, M. (2014). The Concept Of “Marketing Mix” And Its Element. International Journal of Information, Business and Management, 6(2).

Konsep, I. P., Implementasi, D., Purwanti, I., Syariah, J. E., Ekonomi, F., Islam, B., dan Pekalongan, I. (2021). Konsep Dan Implementasi Ekonomi Sirkular Dalam Program Bank Sampah (Studi Kasus: Keberlanjutan Bank Sampah Tanjung) (Vol. 4).

Leonard, S., dan Setyanto, Y. (2021). Analisis Strategi Komunikasi Pemasaran PT Media Antar Nusa dan Brand Awareness Nusa ID (Vol.5).

Rachmawati, E. R., Rahmat Syah, T. Y., dan Indradewa, R. (2021). Influence of Marketing Mix Strategy on Business Arena Corner. International Journal of Research and Review, 8(8), 76–86.