Komunikasi Pemasaran Salmonbyesther Menggunakan Media Sosial sebagai Media Periklanan

Main Article Content

Esther Helen
Farid Rusdi

Abstract

Nowadays, many entrepreneurs are changing their business from traditional to digital, which has also led to changes in shopping trends and an increase in the number of online shops, marketplaces, and online shopping. This is due to the support of people who take advantage of technological advances to make shopping easier using the internet. Without the help or use of internet marketing, it will be difficult for sellers to become known and compete in a wide market area. This study aims to understand Salmonbyesther's marketing communications using social media as a promotional tool. The research approach is qualitative with case studies. Data collection uses in-depth interviews and data analysis techniques use descriptive analysis. The results of the study are Salmonbyesther marketing communications, social media Instagram and Whatsapp are used as advertising tools that aim to provide product information, persuade consumers, and will inform consumers that products will be sold, either directly or indirectly. The marketing communication strategy that will be implemented uses the AIDA concept (Attention, Interest, Desire, Action) so that consumers are interested in the product they want to buy.


 


Saat ini, banyak pengusaha yang mengubah bisnisnya dari tradisional ke digital, yang juga menyebabkan perubahan tren belanja dan peningkatan jumlah toko online, pasar, dan belanja online. Hal ini dikarenakan oleh support orang-orang yang memanfaatkan kemajuan teknologi untuk mengunggulkan belanja memakai internet dengan mudah. Tanpa pertolongan maupun penggunaan pemasaran di internet, akan sulit bagi penjual untuk mereka dikenal dan bersaing di wilayah pasar yang luas. Penelitian ini bertujuan untuk memahami komunikasi pemasaran Salmonbyesther memakai media sosial sebagai alat promosi. Pendekatan penelitian adalah kualitatif dengan studi kasus. Pengumpulan data memakai wawancara mendalam (depth interview) dan teknik analisis data menggunakan analisis deskriptif. Hasil penelitian adalah komunikasi pemasaran Salmonbyesther, media sosial Instagram dan Whatsapp digunakan sebagai sarana periklanan yang bertujuan untuk memberikan informasi produk, membujuk konsumen dan akan memberitau konsumen bahwa produk akan dijual, baik secara langsung maupun tidak langsung. Strategi komunikasi pemasaran yang akan diterapkan menggunakan konsep AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) agar konsumen tertarik dengan produk yang ingin dibeli. 

Article Details

Section
Articles

References

Effendy, Uchjana, Onong, (2017). Komunikasi, Teori dan Praktik. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.

Moleong, Lexy, J. (2015). Metodologi Penelitian Kualitatif, Bandung: PT Remaja Rosdakarya.

Priansa, Juni, Donni, (2017). Komunikasi Pemasaran Terpadu. Bandung: Pustaka.