Peran Corporate Communication dalam Menjaga Reputasi Perusahaan Rekind

Isi Artikel Utama

Sebastian Otniel
Yugih Setyanto

Abstrak

Corporate Communication is a message issued by a company, agency, or institution to the public. Internal public which are employees, stakeholders, and shareholders as well as external which are partners, media, government, industry bodies, and institutions as well as the general public and intellectuals. An institution must carry the same message to all concerned, to bring coherence, credibility and ethics. The purpose of this study is to examine and analyze in detail the role of corporate communication in maintaining the reputation of the Rekind company, and the factors that support and hinder corporate communication in carrying out its duties and responsibilities. Qualitative methods were used in this research and used case study methods to interview company employees and collect data related to this research at Rekind.


 


Corporate Communication merupakan suatu pesan yang dikeluarkan oleh sebuah perusahaan, badan, atau lembaga untuk publik. Publik inernal yang merupakan karyawan, stakeholder, dan pemegang saham maupun eksternal yang merupakan mitra, media, pemerintah, badan industry, dan institusi serta masyarakat umum dan intelek. Sebuah institusi harus membawa pesan yang sama ke semua yang berkepentingan, untuk membawa koherensi, kredibilitas, dan etika. Tujuan penelitian ini adalah untuk meneliti dan menganalisis secara rinci peran corporate communication dalam menjaga reputasi perusahaan Rekind, dan faktor-faktor yang merupakan pendukung dan penghambat corporate communication dalam melaksanakan tugas dan tanggung jawabnya. Metode kualitatif digunakan dalam penelitian ini dan menggunakan metode studi kasus untuk wawancara terhadap karyawan perusahaan dan mengumpulkan data yang berkaitan dengan peneltian ini di Rekind.

Rincian Artikel

Bagian
Articles

Referensi

Cornelissen, J. (2011). Corporate Communication A Guide to Theory & Practice (3rd Edition).

Cornelissen, Joep. (2004). Corporate Communications: Theory and Practice. London: SAGE Publications.

PT. Rekayasa Industri. (n.d.-a). Company Profile. http://www.rekayasa.com/index.php/en/home-rekind/

Selnes, F. (2009), An Examination of the Effect of Product Performance on Brand Reputation, Satisfaction and Loyalty. Journal of Marketing, Vol. 27 No. 9, pp 19-35