Strategi Media Sosial Instagram Promosi Produk Khloe’s Room
Main Article Content
Abstract
Marketing communication strategy becomes an important tool in online marketing system, where marketing communication strategy is a way to promote a product from seller to consumer. Khloe's Room is a fashion brand for women's clothing that has been moving since 2011. This research will focus on Instagram social media used by Khloe's Room as a product promotion media. This type of research is descriptive qualitative research in the form of a case study method or approach. The method used is interview key informants and make observations. The results of this study are Khloe's Room's Instagram social media strategy is quite effective because retail consumers can buy through Instagram social media and get more information on Instagram media. A suggested social media strategy that is suitable for Khloe's Room is to use influencers to promote the products to be sold.
Strategi komunikasi pemasaran menjadi alat yang penting dalam sistem pemasaran online, dimana strategi komunikasi pemasaran merupakan cara untuk mempromosikan suatu produk dari seller kepada konsumen. Khloe’s Room merupakan merupakan fashion brand untuk pakaian wanita yang begerak dari tahun 2011. Penelitian ini akan berfokus kepada media sosial instagram yang digunakan oleh Khloe’s Room sebagai media promosi produk. Jenis penelitian ini merupakan penelitian kualitatif deskriptif berupa metode atau pendekatan studi kasus. Metode yang digunakan yaitu adalah wawancara key informan dan melakukan observasi. Hasil penelitian ini strategi media sosial instagram Khloe’s Room sudah cukup efektif karena konsumen retail dapat membeli melalui sosial media instagram dan mendapatkan informasi yang lebih di media instagram. Saran strategi sosial media yang cocok untuk Khloe’s Room adalah menggunakan influencer dalam mempromosikan produk yang akan dijual.
Article Details
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
This work is licensed under a Prologia Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.References
Akrimi, Y., & Khemakem, R. (2012). What Drive Customers to Spread The Word in Social Media. Journal of Marketing Research and Case Studies. Journal of Marketing Research & Case Studies. Retrieved from
https://ibimapublishing.com/articles/JMRCS/2012/969979/969979.pdf
Arikunto, S. (2016). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Stephanie, C. (2021). Riset Ungkap Lebih dari Separuh Penduduk Indonesia "Melek" Media Sosial. Diakses dari
Kotler, P. & Amstrong. (2012). Marketing Management (14th ed.). New Jersey. Retrieved from http://eprints.unpam.ac.id/8664/1/SAK0122_Manajemen Pemasaran.pdf
Rahardjo, Pudji. (2017). Panduan Budidaya dan Pengolahan Kopi Arabika dan Robusta. Jakarta: Penebar Swadaya.
Sri Widyastuti. (2017). No Title. In Manajemen Komunikasi Pemasaran Terpadu. Jakarta: Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Pancasila.
Williams, D, L., Crittenden, V, L., Keo, T., & McCarty, P. (2012). The Use of Social Media: an Exploratory Study of Uses Among Digital Natives, Journal of Public Affairs. Journal of Public Affairs, 12, 127–136. Retrieved from https://www.mendeley.com/catalogue/7bfca08e-eedf-3f32-a449-f0fd5a5de926