PENDEKATAN TEKNOLOGI DAN INFORMASI DALAM PERANCANGAN PUSAT INOVASI MOBIL MASA DEPAN

Steven Giovanni, Doddy Yuono
| Abstract views: 37 | views: 9

Abstract

Millennials are born where the world is modern and sophisticated technology has been introduced to the public where the entertainment industry has increased and is influenced by the internet. Diverse about the nature or characteristics of this generation and most of all this generation has an increase in the use of technology and digital media and prefers to learn something with the use of visuals. Rapid technological developments are very influential in millennial life. One of the things that has a connection with improving technology in this era is in the automotive sector. Manufacturers of car vehicle brands began to compete in issuing the concept of a future car where car vehicles prioritize system technology features and connectivity features. Therefore, the development of car vehicles continues to grow to date from the types of conventional car vehicles to future cars. By creating a car vehicle of the future, this generation can feel satisfaction in driving and can feel the performance or quality of the vehicle and the most important thing is to be able to feel the comfort and pleasure in driving with increasingly sophisticated technological features. With the existing viewpoint, the project for this millennial generation is the "Future Car Innovation Center" by providing program facilities in the form of knowledge of the design and advantages of future cars by delivering a technology system that is attractive and innovative.

 

Abstrak

Generasi milenial terlahir dimana dunia sudah modern dan teknologi yang sudah canggih mulai diperkenalkan ke publik dimana industri hiburan sudah meningkat dan dipengaruhi oleh internet. Beragam tentang sifat atau karakteristik dari generasi ini dan yang paling utama generasi ini memiliki peningkatan dalam penggunaan teknologi serta media digital dan lebih menyukai mempelajari sesuatu dengan penggunaan hal visual. Perkembangan teknologi yang pesat sangat berpengaruh dalam kehidupan milenial. Salah satu hal yang terdapat hubungan dengan peningkatan teknologi pada zaman ini adalah di bidang otomotif. Produsen merek kendaraan mobil mulai bersaing dalam mengeluarkan konsep mobil masa depan dimana kendaraan mobil yang mengedepankan sistem fitur teknologi dan fitur konektivitas. Oleh sebab itu, perkembangan kendaraan mobil terus berkembang hingga saat ini dari jenis kendaraan mobil konvensional hingga kendaraan mobil masa depan (future cars). Dengan menciptakan kendaraan mobil masa depan, generasi ini dapat merasakan kepuasan dalam berkendara dan dapat merasakan performa atau kualitas dari kendaraan mobil tersebut dan yang paling penting adalah dapat merasakan kenyamanan dan kenikmatan dalam berkendara dengan fitur teknologi yang semakin canggih. Dengan adanya sudut pandang yang ada, proyek untuk generasi milenial ini adalah “Pusat Inovasi Mobil Masa Depan” dengan memberikan fasilitas program berupa pengetahuan akan desain dan kelebihan dari mobil masa depan dengan cara penyampaian yang mendepankan sistem teknologi dengan sifat yang atraktif dan inovatif.

 

Keywords

Atraktif; Inovatif; Kreatif; Masa Depan; Otomotif

Full Text:

PDF

References

Bond, M. (2017, Juni 6). The Hidden Ways That Architecture Affects How You Feel. Retrieved

www.bbc.com/future/story/20170605-the-psychology-behind-your-citys-design

Fachri M. (2015, Juni 20). Tipologi Hall www.fachrimuhammadabror.wordpress.com/2017/01/28/tipologi-hall

Fourhooks (2015, April 26).The Generation Guide - Millennials, Gen X, Y, Z and Baby Boomers

fourhooks.com/marketing/the-generation-guide-millennials-gen-x-y-z-and-baby-boomers-art5910718593/

Lopez, N. (2017, April 1). Gen Y: Millennials in Architecture. Retrieved from https://medium.com/studiotmd/gen-y-millennials-in-architecture-476e9839321b

Main D.. (2017, September 8). Who Are the Millennials?

https://www.livescience.com/38061-millennials-generation-y.html

Nielsen. (2017). millennials on millennial : A Look At Viewing Behavior, Distraction And Social Media Stars. www.nielsen.com/us/en/insights/news/2017/millennials-on-millennials-a-look-at-viewing-behavior-distraction-social-media-stars.html

Sanburn Josh. (2013, May 9). Millennials: The Next Greatest Generation? http://nation.time.com/2013/05/09/millennials-the-next-greatest-generation/

Stein Joel. (2013, May 20). Millennials: The Me Me Me Generation.

https://time.com/247/millennials-the-me-me-me-generation/

Tipologi Bangunan. (2017). Tipologi-Tipologi Bangunan www.flanel4world.wordpress.com/tag/tipologi-bangunan

Tjahjono, G. (1999). Peran Arsitektur dan Antropologi dalam Tata Ruang Kota Indonesia Abad ke-21. www.klikgeografi.blogspot.com/2016/12/17-tujuan-pembangunan-berkelanjutan-sdgs.html

Tujuan Pembangunan Berkelanjutan. (2018). Sustainable Finance www.ojk.go.id/sustainable-finance/id/publikasi/prinsip-dan-kesepakatan-internasional/Pages/Tujuan-Pembangunan-Berkelanjutan.aspx

Tujuan Pembangunan Berkelanjutan. (2017). Sustainable Finance

Vidler, A. (1977). The Third Typology. Oppsitions, 7-16.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.