Pengaruh Kepercayaan Merek Dan Citra Merek Terhadap Kepuasan Pelanggan Uniqlo di Jakarta

Main Article Content

Marsellina Marsellina
Herlina Budiono

Abstract

The purpose of this study is to find out 1) whether there is an influence of brand trust on customer satisfaction 2) whether there is an influence of brand image on customer satisfaction. The population in this study were Uniqlo customers in Jakarta. The sample used in this study is 100 Uniqlo customers respondents in Jakarta. The technique in sampling used is non-probability sampling with convenience sampling method. Overall the results of this study are 1) brand trust has a significant and positive effect on the  customers satisfaction of Uniqlo in Jakarta, 2) brand image has a significant and positive effect on the  customers satisfaction of Uniqlo in Jakarta.



Tujuan penelitian ini adalah untul mengetahui 1) apakah terdapat pengaruh kepercayaan merek terhadap kepuasan pelanggan 2) apakah terdapat pengaruh citra merek terhadap kepuasan pelanggan. Populasi dalam penelitian ini adalah pelanggan Uniqlo di Jakarta. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini yaitu 100 responden pelanggan Uniqlo di Jakarta. Teknik dalam pengambilan sampel yang digunakan yaitu non-probability sampling dengan metode pengambilan sampel convenience sampling. Secara keseluruhan hasil dari penelitian ini yaitu 1) kepercayaan merek berpengaruh signifikan dan positif terhadap kepuasan pelanggan Uniqlo di Jakarta, 2) citra merek berpengaruh signifikan dan positif terhadap kepuasan pelanggan Uniqlo di Jakarta.

 

Article Details

Section
Articles
Author Biographies

Marsellina Marsellina, Program Studi S1 Manajemen Fakultas Ekonomi Universitas Tarumanagara, Jakarta

Program Studi S1 Manajemen Fakultas Ekonomi Universitas Tarumanagara, Jakarta

Herlina Budiono, Universitas Tarumanagara

Program Studi Manajemen, Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Tarumanagara

References

Bitner, M., & Zeithaml, V. (2003) Service Marketing (3rd ed.). New Delhi: Tata McGraw

Hill.

Ghozali, I. (2009) Aplikasi Analisis Multivariate denan Program SPSS. Semarang: Badan

Penerbit Universitas Diponegoro.

Gotz, O. L.-G., Krafft, M., Chin, W. W., & Henseler, J. (2010) Evaluation of Structural

Equation Models using the Partial Least Squares (PLS). Heidelberg: Springer.

Hill, N. R. (2007) “Customer Satisfaction: The Customer Experience Through the

Customer's Eyes”. The Leadership Factor.

Keller, K. (1993) “Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand

equity”. Journal of Marketing, Vol. 57 No. 1, 1-22.

Malhotra, N. (2004) Riset Pemasaran Pendekatan Terapan . Jakarta: Indeks Kelompok

Gramedia.

Nazir, M. (2009) Metode Penilitian . Jakarta: Ghalia Indonesia

Oliver, R. (1997) Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer. New York:

McGraw-Hill.

Ryan , N. (2002) In Brands We Trust. International Business Master Thesis , 4.

Simomora, B., & Lim, J. (2002) Aura Merek : 7 Langkah Membangun Merek yang Kuat.

Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

Sugiyono. (2013) Metode Penilitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D . Bandung: Alfabeta.