RUANG KONSOLIDASI MASYARAKAT

Main Article Content

Helena Andriani
Franky Liauw

Abstract

The construction of shopping centers in Jakarta has skyrocketed in the past few years. The proliferation of shopping centers mainly caused by shopping centers has been the main destination for visitors , wanting an all in one solution for entertainment. This project aims to offer a new space allowing its visitor to network, increase social interaction and strenghten the bonds between one another. Entertainment facilities can certainly be developed not only in the form of shopping centers, but into something that is packaged attractively and strengthens the relationship between visitors and visitors who live nearby. By creating an new form of entertainment facilities located in the middle of residential areas, it is expected to create the true third place in Kelapa Gading area, so that residents can come, play and use the facilities as a way to network with one another.

 

Abstrak

Pembangunan pusat perbelanjaan di Jakarta meroket beberapa tahun terakhir. Menjamurnya pusat perbelanjaan ini dikarenakan pusat perbelanjaan atau shopping center menjadi tujuan utama bagi pengunjungnya yang ingin mencari entertainment atau sarana hiburan lainnya. Proyek ini bertujuan untuk menawarkan sebuah wadah dimana pengunjung dapat memperluas koneksi, meningkatkan interaksi sosial dan mempererat hubungan antara satu penduduk dengan lainnya. Fasilitas hiburan tentunya bisa dikembangkan tidak hanya berupa pusat perbelanjaan, melainkan menjadi sesuatu yang dikemas menarik dan memperkuat hubungan antar pengunjungnya dan pengunjung yang tinggal disekitarnya. Dengan membuat fasilitas hiburan yang terletak di tengah pemukiman warga, diharapkan bisa mempererat hubungan antar penduduk sehingga penduduk dengan datang, bermain dan menggunakan fasilitas sebagai salah satu cara untuk networking satu dengan yang lainnya.

Article Details

Section
Articles

References

Habermas, J. (1989). Structural Transformation of the Public Sphere: An Inquiry into a Category of Bourgeois Society. US: MIT Press.

Kaufman, C., Perlman, R., & Speciner, M. (1995). Network security: Private communication in a public world. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

Memarovic, N.et all (2014). Rethinking Third Places: Contemporary Design With Technology. The Journal of Community Informatics, 3-10.

Monisha, A.N., Divyalakshmi S., Dhivyaa M. (2019). Corresponding Author: Dr. Krithika J. The Conceptual Understanding of “Why Malls Are Not Preferred Anymore”. IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM) e-ISSN: 2278-487X, p-ISSN: 2319-7668. Volume 21, Issue 4. Ser. I, 54-58.

Myers, Peters (2012). Going Home: Essays, Articles, and Stories in Honour of the Andersons. Oak Hill College. ISBN 978-1-291-12167-4. London.

Oldenburg, Ray (1999). The Great Good Place. U.S.: Da Capo Press.

Seamon, D. (2011). Place Attachment and Phenomenology: The Synergistic Dynamism of Place. U.S: Kansas State University.

Weiser, M. (1991). The Computer for the 21st Century. Scientific American, 94-104.

Zainurrahman. (2013). Menulis: Dari Teori Hingga Praktik (Penawar Racun Plagiarisme). Bandung: Alfabeta.