PENGEMBANGAN MEDIA SOSIAL DALAM KEWIRAUSAHAAN

Main Article Content

Louis Utama
Brigitta Alecia
Felita Delvina

Abstract

The role of social media in this era is not only intended as a communication tool to convey a message. In entrepreneurship, the role of social media is currently very important because it is a medium that can be used to introduce the goods or services offered, a means of education so that trust arises from consumers and potential consumers and finally as a means for carrying out transactions. Many young people do not understand the use of social media in creating content so that it can suit the needs of consumers and potential consumers. Community service program with training methods through seminars held with partners, Tarsisius I High School. This activity aims to help the young generation to be able to use the right strategy in using social media in order to increase the entrepreneurial spirit in creating start-up businesses in the future.


Peran media sosial dalam era ini tidak hanya diperuntukan dalam alat komunikasi untuk menyampaikan sebuah pesan. Dalam kewirausahaan peran media sosial saat ini sangat penting dikarenakan merupakan media yang dapat digunakan untuk mengenalkan barang atau jasa yang ditawarkan, sarana edukasi agar munculnya kepercayaan dari konsumen dan calon konsumen serta yang terakhir adalah sebagai sarana untuk melakukan transaksi. Banyak generasi muda kurang memahami pemanfaatan penggunaan media sosial dalam membuat isi sehingga dapat sesuai dengan kebutuhan dari konsumen dan calon konsumen .Program pengabdian kepada masyarakat dengan metode pelatihan melalui seminar yang diselenggarakan dengan mitra yaitu SMA Tarsisius I. Kegiatan ini mempunyai tujuan untuk  dapat membantu generasi muda untuk dapat menggunakan strategi yang tepat dalam menggunakan media sosial agar dapat meningkatkan semangat kewirausahaan dalam membuat usaha rintisan di masa mendatang

Article Details

Section
Articles

References

Abou-Shouk, M., Megicks, P., & Lim, W. M. (2013). Perceived Benefits and e-commerce Adoption by SME Travel Agents in Developing Countries Evidence from Egypt. Journal of Hospitality and Tourism Research, 37(4) , 490-515.

Ainin, S., Parveen, F., Moghavvemi, S., & Jaafar, N. I. (2015). Factors influencing the use of social media by SMEs and its performance outcomes. Industrial Management & Data Systems, 115(3), 570-588.

Magdalena, H., & Ellyani, W. (2017). The Strategy of Exploiting E-Commerce in The Marketing of Bangka Peculiar Food. Cogito Smart Journal, 287.

Utama, L., Suandi, C. D., Febriani, D., & Djaruma, J. (2022). KIAT SUKSES PEMASARAN DIGITAL UNTUK GENERASI MUDA. PROSIDING SERINA, 2(1), (pp. 945-952.). Jakarta: Untar.

Van Noort, G., Voorveld, H., & Van Reijmersdal, E. (2012). Interactivity in brand websites:cognitive, affective, and behavioral responses explained by consumers’ online flow. Journal of Interactive Marketing, 26(4), 223-234.