PENGEMBANGAN MEREK USAHA PADA UMKM “HANA HINI HITU” DI TANJUNGPANDAN

Main Article Content

Mei Ie
Salsabilla Ayundha Martsha Buana

Abstract

ABSTRACT


Looking at the current market situation, wet cake is a type of food that is quite popular with many people from various groups, ranging from adult consumers to children who can consume it. However, the more needed it is, many entrepreneurs also use this opportunity and use it as their business idea. Therefore, Hana Hini Hitu has a necessity to provide a different experience to its consumers in order to attract consumer attention and afterwards reach more consumers and even the market or target that has been determined. In accordance with what was previously determined that the target output to be generated from this activity is a transfer of knowledge related to entrepreneurship, how to market products through social media, creativity in marketing and increasing brand awareness which in the future can be applied independently to their products and consumers. Then, it is hoped that this service can help partners in making developments in entrepreneurship and strategies, especially in the fields of entrepreneurship and marketing in developing businesses.


ABSTRAK


Melihat keadaan pasar saat ini, kue basah merupakan jenis makanan yang cukup diminati oleh banyak masyarakat dari berbagai macam kaum, mulai dari konsumen usia dewasa hingga anak-anak bisa mengonsumsinya. Namun, semakin dibutuhkannya hal tersebut, banyak juga pengusaha yang menggunakan peluang tersebut dan digunakan sebagai ide bisnis mereka. Oleh karena itu, Hana Hini Hitu memiliki sebuah keharusan untuk memberikan pengalaman yang berbeda pada konsumennya agar dapat menarik perhatian konsumen dan setelahnya dapat menjangkau lebih banyak konsumen bahkan pasar ataupun target yang telah ditentukan. Sesuai dengan hal yang ditetapkan sebelumnya bahwa target luaran yang hendak dihasilkan dari kegiatan ini adalah kegiatan transfer ilmu pengetahuan terkait dengan ilmu berwirausaha, cara bagaimana memasarkan prosuk melalui sosial media, kreativitas dalam pemasaran serta peningkatan brand awareness yang kedepannya dapat pihak mitra terapkan secara mandiri pada produk serta para konsumen mereka. Kemudian, besar harapan bahwa dengan adanya pengabdian ini dapat membantu mitra dalam melakukan perkembangan dalam ilmu berwirausaha serta strategi terutama pada bidang kewirausahaan dan pemasaran dalam mengembangkan usaha.

Article Details

Section
Articles

References

Agung, N. F. A., & Darma, G. S. (2019). Opportunities and challenges of Instagram algorithm in improving competitive advantage. International Journal of Innovative Science and Research Technology, 4(1), 743-747. https://ijisrt.com/wp-content/uploads/2019/03/IJISRT19JA125.pdf

Ali, H., Sastrodiharjo, I., & Saputra, F. (2022). Pengukuran Organizational Citizenship Behavior : Beban Kerja , Budaya Kerja dan Motivasi ( Studi Literature Review ). Jurnal lmu Multidisiplin, 1(1), 83–93. https://dinastipub.org/DIJDBM

Breitsohl, J., Kunz, W. H. and Dowell, D. (2015). Does the host match the content? A taxonomical update on online consumption communities. Journal of Marketing Management, 31(9-10), 1040-1064.

Irawati, R. (2018). Pengaruh pelatihan dan pembinaan terhadap pengembangan usaha kecil. Jurnal Ilmiah Bisnis dan Ekonomi Asia, 12(1), 74-84.

Mahaputra, M. R. (2021). Relationship word of mouth, advertising and product quality to brand awareness. Dinasti International Journal of Digital Business Management, 2(6), 1099-1108. https://doi.org/10.31933/dijdbm.v2i26

O'Flynn, A. (2017, March 2). Using social media to increase sales and brand awareness. Josic Media: https://www.josic.com/using-social-media-to-increase-sales-and-brand-awareness.

Sivaram, M., Munawar, N. A., & Ali, H. (2020). Determination of purchase intent determination of purchase intention through brand awareness and perceived quality (Case Study: For consumers PT. Sentosa Santosa Finance Tangerang area). Dinasti International Journal of Management Science, 1(2), 232–246. https://doi.org/10.31933/dijms.v1i2.71

Sondakh, R. C., Kusrianti, N., & Astri, F. (2021). pendampingan pembuatan kreasi cokelat untuk pengembangan industri rumahan Desa Ginunggung, Kabupaten Tolitoli. Wikrama Parahita: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 5(2), 132-138.

StartupDigital. (2023, April 6). Memahami Pentingnya Customer Experience pada Bisnis - 1000 Startup Digital. 1000 Startup Digital. https://1000startupdigital.id/memahami-pentingnya-customer-experience-pada-bisnis/