Gaya Mengajar dan Motivasi Berprestasi Siswa Sekolah Menengah Atas (SMA)
Main Article Content
Abstract
Achievement motivation is tendency to struggle for success and for determine how to success, in this case how to success in academic activity especially achievement in mathematic. Teaching style is strategic ways for teacher to give a lesson to students and there will be an interaction between teacher and student. The goal of this research is to prove that student perception on teaching style influence achievement motivation and know what the best teaching style that able to motivate student to achieve in mathematic lesson. Data amount was 289 subjects with age between 15-19 years old. Analyzed with Two-Way ANOVA showed that there was a difference between achievement motivation based on teaching styles with demonstrator teaching style was the best style to make students had tendecy to more achieve in mathematic lesson.
Keywords: teaching style, achievement motivation, adolescene
Article Details
Penulis yang mempublikasikan jurnal ini setuju dengan ketentuan sebagai berikut:
- Penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan jurnal hak publikasi pertama dengan pekerjaan secara bersamaan berlisensi di bawah Creative Commons Attribution yang memungkinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan pengakuan kepengarangan karya dan publikasi awal di jurnal ini.
- Penulis mampu untuk masuk ke dalam terpisah, pengaturan kontrak tambahan untuk distribusi non-eksklusif versi diterbitkan jurnal pekerjaan (misalnya, posting ke sebuah repositori institusi atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan publikasi awal di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mengirim karya mereka secara online.