Behavioral Skill Training Dalam Membantu Orang Tua Mengatasi Permasalahan Anak Autism Spectrum Disorder
Main Article Content
Abstract
Behavioral Skill Training (BST) is a method for modifying behavior. The purpose of this literature review is to describe BST procedures can help parents cope with behavioral problems that arise in children with autism. Systematic literature review carried out by filtering articles through the Spingerlink and Taylor & Francis Online databases with publication dates between 2012-2020. It was obtained three articles (n=3) with specific criteria. Data analysis was performed by narrative synthetic analysis. The results of the study show that clear and detailed instructions, modelling in accordance with instructions, chance for imitate behavior during rehearsal, and positive and constructive feedback have a positive impact on parental behavior and expected behavior’s child.
Article Details
Section
Articles
Penulis yang mempublikasikan jurnal ini setuju dengan ketentuan sebagai berikut:
- Penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan jurnal hak publikasi pertama dengan pekerjaan secara bersamaan berlisensi di bawah Creative Commons Attribution yang memungkinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan pengakuan kepengarangan karya dan publikasi awal di jurnal ini.
- Penulis mampu untuk masuk ke dalam terpisah, pengaturan kontrak tambahan untuk distribusi non-eksklusif versi diterbitkan jurnal pekerjaan (misalnya, posting ke sebuah repositori institusi atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan publikasi awal di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mengirim karya mereka secara online.