Pengaruh Celebrity Endorser Deddy Corbuzier Terhadap Brand Image J&T Express

Eliza Eliza, Gregorius Genep Sukendro
| Abstract views: 180 | views: 117

Abstract

The growth of e-commerce at this time will reportedly open up great opportunities for freight forwarding companies, including Indonesia. One of them is J&T Express which is a newly established expedition service in 2015. This research has a target which is to understand whether there is an impact of Deddy Corbuzier endorsers in advertence on the brand image of J&T Express. The research respondents were users of J&T Express services, with 85 respondents. The research was made by applying quantitative methods using questionnaire data collection techniques. The analytical methods used in this study are Validity Test, Reliability Test, Normality Test, Simple Linear Regression Test, T Test and Correlation Coefficient. From the research obtained by the researcher from the results of linear regression, namely Y = 17.820 + 0.578X and obtained a significance level of 0,000 which means that there is an influence between celebrity endorser Deddy Corbuzier on the brand image of J&T Express on J&T Express. The results of this study states that celebrity endorser has a substantial impact on brand image of J&T Express. The impact of celebrity endorser Deddy Corbuzier on the brand image of J&T Express is a moderate positive relationship, this is evidenced by the correlation coefficient test with a value of 0.568.

Pertumbuhan e-commerce pada saat ini dikabarkan akan membuka peluang besar bagi perusahaan pengiriman barang, termasuk Indonesia. Salah satunya adalah J&T Express yang adalah jasa ekspedisi yang baru didirikan pada Tahun 2015. Penelitian ini memiliki target yaitu untuk memahami apakah terdapat dampak endorser Deddy Corbuzier dalam advertensi tentang brand image J&T Express. Responden penelitian adalah pengguna jasa J&T Express, dengan banyak 85 responden. Penelitian dibuat dengan mengaplikasikan metode kuantitatif menggunakan metode penyebaran kuesioner. Metode penyelidikan yang dikenakan dalam penelitian ini adalah Uji Validitas, Uji Reliabilitas, Uji Normalitas, Uji Regresi Linier Sederhana, Uji T dan Koefisien Korelasi. Dari penelitian yang diperoleh peneliti dari hasil regresi linear yaitu Y= 17,820 + 0,578X serta memperoleh tingkat konotasi 0,000 yang memiliki arti terdapat dampak antara selebriti endorser Deddy Corbuzier terhadap brand image J&T Express pada J&T Express Hasil penelitian ini menyatakan celebrity endorser mempunyai dampak yang substansial terhadap brand image J&T Express. Dampak celebrity endorser Deddy Corbuzier terhadap brand image J&T Express adalah hubungan positif yang sedang, hal ini dibuktikan dengan melakukan penelitian yang menghasilkan nilai sejumlah 0,568.

Keywords

brand image; celebrity endorser; j&t express

Full Text:

PDF

References

Jet.co.id (2015, 20 Oktober). Peresmian J&T Express. Diakses pada 20 Oktober 2019, dari http://www.jet.co.id/news/show/peresmian-j&t-express

Kominfo.go.id (2016, 9 Februari). Jasa Logistik Melesat di Era e-commerce. Diakses pada 20 September 2019, dari https://kominfo.go.id/index.php/content/detail/6707/Jasa+Logistik+Melesat+di +Era+e-Commerce+/0/sorotan_media

Kotler, Philip and Kevin Lane Keller, 2011. Manajemen Pemasaran, Edisi 13 Jilid 1 dan 2, Alih Bahasa: Bob Sabran, Erlangga, Jakarta.

Sangadji, E., & Sopiah. (2013). Perilaku Konsumen Pendekatan Praktis. Yogyakarta: Andi Offset.

Shimp, T. A. (2010). Advertising promotion, and other aspects of integrated marketing communications. (8th ed.). South-Western College Publication. Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung:

Alfabeta, CV.

Copyright (c) 2020 Prologia
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.