Analisis Komunikas Pemasaran pada Wirausahawan di Jakarta Dalam Menarik Minat Beli Konsumen

Novita Sari Parlindungan, H.H. Daniel Tamburian
| Abstract views: 152 | views: 124

Abstract

Entrepreneurship in Indonesia nowadays has been in rapid growth condition since 2007 until now. Based on the data from BPS (Badan Pusat Statistik), Indonesia is one of the best countries that grow very well, even Indonesia is not fast like another growth country. Now in Indonesia, more people start the business, not only for personal business but at the same time they also help the economic-industry growth in Indonesia. People in Indonesia also want to contribute to develop economic-industry growth in Indonesia in order to make the country more growth than ever. Because many people want to start a business in Indonesia nowadays, business competition is one of the problems that can’t be ignored. That’s why entrepreneurs nowadays need to think more creatively and full of innovations. Entrepreneurs must make strategies, one of the most strategies that entrepreneurs need is Marketing Communication.

 

Wirausaha di Indonesia saat ini sedang mengalami perkembangan yang cukup pesat dimulai dari tahun 2007 sampai dengan saat ini. Menurut data BPS (Badan Pusat Statistik), Indonesia merupakan salah satu negara yang berkembang dengan baik walaupun masih cukup kalah dibandingkan dengan negara-negara maju lainnya. Banyak masyarakat yang mulai membuka usaha. Selain untuk mencari sumber pencaharian, mereka juga ingin ikut serta dalam membantu perkembangan industri bisnis di Indonesia. Masyarakat ingin berkontribusi untuk membangun perekonomian di Indonesia agar dapat lebih maju lagi. Karena sudah begitu banyak wirausahawan yang sudah membangun bisnis di Indonesia, persaingan bisnis merupakan hal yang tidak dapat dihindari. Oleh karena itu, seorang wirausahawan dituntut untuk bisa berpikir kreatif dan juga memiliki inovasi. Seorang wirausahawan harus dapat perencanaan bisnis. Salah satu rencana bisnis yang paling penting adalah komunikasi pemasaran.

Keywords

entrepreneur; entrepreneurship; marketing communication; komunikasi pemasaran; wirausaha; wirausahawan

Full Text:

PDF

References

Alshenqeeti, H. (2013). Interviewing as a Data collection Method. United Kingdom: Newcastle upon Tyne.

Kuswarno, E. (2009). Metode Penelitian Komunikasi. Bandung: Widya Padjajaran.

Kusniadji, Suherman. (2016). Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Kegiatan Pemasaran Produk Consumer Goods. Jurnal Komunikasi Universitas Tarumanagara.

Shimp, T. A. (2014). Komunikasi Pemasaran Terpadu dalam Periklanan dan Promosi. Jakarta: Salemba Empat.

Sugiono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta CV.

Wilig, C. (2013). Introduction Qualitative Research in Psychology. Maidenhead: Open University Press.

https://kominfo.go.id/content/detail/9503/peluang-besar-jadi-pengusaha-di-era-digital/0/berita

Copyright (c) 2020 Prologia
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.