Analisis Pengaruh Daya Tarik Iklan, Kualitas Pesan Iklan, dan Selebriti Endorser terhadap Keputusan Pembelian Uniqlo

Safira Fitri, Rezi Erdiansyah
| Abstract views: 107 | views: 85

Abstract

The objectives of this study are: 1) To find out how much influence the level of advertising attractiveness has on the purchasing decisions of UNIQLO consumers on Instagram. 2) To find out how much influence the quality of advertising messages has on purchasing decisions of UNIQLO consumers on Instagram. 3) To find out how significant the influence of celebrity endorser use is on UNIQLO consumer purchasing decisions on Instagram. This research uses a quantitative approach, and the analysis used is multiple linear regression. The research sample used was 100 people who actively use Instagram. There are three variables in this study, namely: the attractiveness of the ad, the quality of the advertising message, and the celebrity endorser. The results of this study indicate that the variables of advertising attractiveness and celebrity endorsers have a positive effect on purchasing decisions. Meanwhile, the variable quality of advertising messages has no effect on purchasing decisions of UNIQLO consumers on Instagram.

Tujuan penelitian ini yaitu: 1) Untuk mengetahui seberapa besar pengaruh tingkat daya tarik iklan terhadap keputusan pembelian konsumen UNIQLO di Instagram. 2) Untuk mengetahui seberapa besar pengaruh kualitas pesan iklan terhadap keputusan pembelian konsumen UNIQLO di Instagram. 3) Untuk mengetahui seberapa signifikan pengaruh penggunaan selebriti endorser terhadap keputusan pembelian konsumen UNIQLO di Instagram. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif, dan analisis yang digunakan adalah regresi linear berganda. Sampel penelitian yang digunakan sebanyak 100 orang yang aktif menggunakan Instagram. Variabel dalam penelitian ini sebanyak tiga variabel, yaitu: daya tarik iklan, kualitas pesan iklan, dan selebriti endorser. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa variabel daya tarik iklan dan selebriti endorser berpengaruh positif terhadap keputusan pembelian. Sedangkan, variabel kualitas pesan iklan tidak berpengaruh terhadap keputusan pembelian konsumen UNIQLO di Instagram.

Keywords

attractiveness of ads; celebrity endorsers; purchase decisions; quality of advertising messages

Full Text:

PDF

References

Kaplan, A., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media. Business Horizons 53. (1). p. 61. Morrisan, M. (2010). Periklanan Komunikasi Pemasaran Terpadu. Prenada Media Group.

Mulyadi, Mohammad. (2016).

Purianti dan Liana. (2004). Metode Penelitian Praktis Kuantitatif Dan Kualitatif. Jakarta: Publica Press. Strategi Menaklukan Pasar. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.

Sugiyono. (2010). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Kombinasi (Mix Methods). Bandung: Alfabeta

Copyright (c) 2022 Prologia
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.