FAKTOR-FAKTOR YANG MEMENGARUHI NILAI PERUSAHAAN DENGAN CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY SEBAGAI VARIABEL MODERASI

Main Article Content

Olivia Christabella Kusumah
Augustpaosa Nariman

Abstract

The purpose of this research was to obtain empirical evidence on the influence of liquidity and profitability variables on firm value with the CSR variable as the moderation. This study used secondary data which was tested using SPSS version 29. The research data came from companies in the food and beverage sub-sector from consumer goods industry companies listed on the IDX during 2019-2021, where sample selection used purposive sampling and a total of 21 companies were obtained. . The results obtained are that liquidity has no effect on firm value, profitability has a positive influence on firm value, CSR is not able to moderate the effect of liquidity on firm value, but CSR is able to moderate the effect of profitability on firm value.

Article Details

Section
Articles

References

Pandoyo., & Sofyan, M. (2018). Metodologi Penelitian Keuangan dan Bisnis. Edisi Pertama. Bogor: In Media.

Jihadi, M., Vilantika, E., Hashemi, S. M., Arifin, Z., Bachtiar, Y., & Sholichah, F. (2021). The Effect of Liquidity, Leverage, and Profitability on Firm Value: Empirical evidence from Indonesia. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(3), 423-431.

Raningsih, N. K., & Artini. (2018). Pengaruh Profitabilitas Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Corporate Social Responsibility Sebagai Variabel Moderasi. E-Journal Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Udayana, 7(8), 1997-2026.

Safitri, Y., Oemar, A., & Santoso, E. B. (2018). Peranan Corporate Social Responsibility Dalam Memoderasi Pengaruh Profitabilitas, Leverage Dan Likuiditas Terhadap Nilai Perusahaan. Journal of Accounting.

Rahma, A. N., & Munfaqiroh, S. (2021). Pengaruh Profitabilitas, Likuiditas, Dan Leverage Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Corporate Social Responsibility (CSR) Sebagai Variabel Moderasi. Jurnal Manajemen Dirgantara, 14(2), 196-203.

Winatama, D. R., & Tundjung, H. (2021). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Nilai Perusahaan Pada Perusahaan Manufaktur Yang Terdaftar Di BEI. Jurnal Multiparadigma Akuntansi, 3(2), 766-774.

Wijaya, H., Tania, D. R., & Cahyadi, H. (2021). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Nilai Perusahaan. Jurnal Bina Akuntansi, 8(2), 109 – 121.

Meivinia, L. (2018). Pengaruh Likuiditas, Profitabilitas, Struktur Modal, Dan Suku Bunga Terhadap Nilai Perusahaan. Jurnal Muara Ilmu Ekonomi dan Bisnis, 2(2), 380-393.

Lumoly, S., Murni, S., & Untu, V. N. (2018). Pengaruh Likuiditas, Ukuran Perusahaan Dan Profiyabilitas Terhadap Nilai Perusahaan. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 6(3), 1108–1117.

Nur, T. (2019). Pengaruh Profitabilitas Dan Likuiditas Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Ukuran Perusahaan Sebagai Variabel Pemoderasi. Jurnal Manajemen Bisnis, 22(1), 1-11.

Ramadhan, J. A., & Rahayuningsih, D. A. (2019). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Nilai Perusahaan Pada Perusahaan Non Keuangan Di Indonesia. Jurnal Bisnis Dan Akuntansi, 21(1a-2), 153-162.

Nuswandari, C., Sunarto., & Jannah, A. (2018). Corporate Social Responsibility Moderated the Effect of Liquidity and Profitability on the Firm Value. Advances in Economics, Business and Management Research, 86, 87-90.

Markonah, M., Salim, A., & Franciska, J. (2020). Effect of profitability, leverage, and liquidity to the firm value. Dinasti International Journal of Economics, Finance & Accounting, 1(1), 83-94.

Bukit, R. C. F., Muda, I., & Abubakar, E. (2021). The Effect of Profitability and Liquidity on Firm Value with Leverage as Moderating Variable. International Journal of Research and Review, 8(7), 344-352.

Firdaus, I. (2020). The Effect Of DER, TATO, ROA And Share Price To PBV. Dinasti International Journal Of Economics, Finance, & Accounting, 1(2), 210-223.

Chumaidah., & Priyadi, M. P. (2018). Pengaruh Profitabilitas Dan Size Terhadap Nilai Perusahaan Dengan CSR Sebagai Variabel Pemoderasi. Jurnal Ilmu dan Riset Akuntansi, 7(3), 1-20.

Wirianata, H., & Wijoyo, A. (2020). Analisis Faktor-Faktor Struktur Modal dan Nilai Perusahaan. Jurnal Ekonomi, 25(3), 352-369.

Mufidah, N., & Purnamasari, P. E. (2018). Pengaruh Profitabilitas Terhadap Nilai Perusahaan Dengan Pengungkapan Corporate Social Responsibility Dan Good Corporate Governance Sebagai Variabel Moderating. Jurnal Keuangan dan Perbankan Syariah, 6(1), 64-82.

Handayani, F., & Martha, L. (2019). Hubungan antara profitabilitas dengan nilai perusahaan yang dimoderasi oleh Corporate Social Responsibility. INA-Rxiv.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.