FAKTOR – FAKTOR YANG MEMPENGARUHI NILAI PERUSAHAAN PADA PERUSAHAAN MAKANAN DAN MINUMAN

Main Article Content

Christina Christina
Susanto Salim

Abstract

The purpose of this research is to identify the effect of financial performance, liquidity, corporate social responsibility, and leverage on firm value. The data used in this study are food and beverage companies listed on the Indonesia Stock Exchange (IDX) in 2018 - 2020 using Microsoft Excel and Software Eviews version 12. The sample selection technique in this study used purposive sampling and used 15 food and beverage companies. as the research sample. The results of this study indicate that financial performance has a positive and significant effect on firm value. Meanwhile liquidity, corporate social responsibility and leverage have no significant effect on firm value.

Article Details

Section
Articles

References

Anggrahini, D. P., & Priyadi, M. P. (2016). Pengaruh Kinerja Keuangan dan Growth Opportunity terhadap Return Saham. Jurnal Ilmu dan Riset Akuntansi, 5(3), 1-16.

Apriyanti, N. W., & Budiasih, I. A. (2016). Profitabilitas dan corporate sosial responsibility pada perusahaan High dan Low Profile. E-Jurnal Akuntansi Universitas Udayana, 997-1004.

Awulle, I. D., Murni, S., Rondonuwu, C. N., Sam, U., & Manado, R. (2018). Pengaruh Profitabilitas, Likuiditas, Solvabilitas, dan Kepemilikan Institusional Terhadap Nilai Perusahaan Food and Beverage yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia Periode 2012-2016. Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 6(4), 1908-1917.

Bergh, D. D., Connely, B. L., Ketchen, D. J., & Shannon, L. M. (2014). Signalling theory and equilibriumin strategic management research: An Assessment and a research agenda. Journal of Management Studies.

Franita, R. (2016). Pengaruh Kepemilikan Institusional, Kepemilikan Manajerial dan Ukuran Perusahaan terhadap Nilai Perusahaan. Jurnal Mediasi,5(2), 72-89.

Funawati., & Restu. (2017). Pengaruh Corporate Sosial Responsibility dan Kinerja Keuangan terhadap Nilai Perusahaan. Jurnal Ilmu dan Riset Akuntansi, 6(11), 1-21.

Hery. (2016). Analisis Laporan Keuangan. Jakarta: Grasindo.

Khumairoh, N., Kalbuana., & Mulyati, H. (2016). Pengaruh Leverage, Profitabilitas, dan Ukuran Perusahaan terhadap Nilai Perusahaan. Syariah Paper Accounting FEB UMS.

Nur, A., & Idham, C. (2020). Pengaruh Kinerja Keuangan Terhadap Nilai Perusahaan pada Perusahaan Asuransi yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia (BEI) Periode 2015-2017. Jurnal BSR (Borneo Student Research), 1(3), 1287-1293.

Pertiwi, T. K. (2012). Pengaruh Kinerja Keuangan, Good Corporate Governance terhadap Nilai Perusahaan Food and Beverage. Jurnal Manajemen dan Kewirausahaan, 10(2), 118-127.

Putra, A. G. T. D., & Wirakusuma, M. G. (2017). Pengaruh Corporate Social Responsibility Disclosure Terhadap Nilai Perusahaan dengan Kepemilikan Asing sebagai Variabel Pemoderasi. E-Jurnal Akuntansi Universitas, 19(3), 1719-1746.

Retno, R. D., & Priantinah, D. (2012). Pengaruh Good Corporate Governance dan Pengungkapan Social Responsibility terhadap Nilai Perusahaan. Jurnal Nominal (Barometer Riset Akuntansi dan Manajemen) 1(1): 84-103.

Sirait, P. (2017). Analisis Laporan keuangan. Yogyakarta: Ekuilibria.

Solihin, I. (2012) Manajemen Strategik. Jakarta: Erlangga.

Stiyarini., & Santoso, B. H. (2016). Pengaruh Kinerja Keuangan terhadap Nilai Perusahaan pada Perusahaan Jasa Telekomunikasi. Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen, 5(2), 1-21.

Timbuleng, F., Nangoy, S., & Saerang, I. S. (2015). The Effect of Factor Liquidity, Leverage, NPM, and ROI on Corporate Value (Study on Consumer Goods Companies Listed on Stock Indonesia Period 2010 – 2013). Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 3(2), 546-557.

Yovin, D., Suryantini, S., & Putu, N. (2012). Faktor – faktor yang berpengaruh terhadap struktur modal pada Perusahaan Foods & Beverages yang terdaftar di Bursa Efek Indonesia (BEI). Jurnal Manajemen, 1(2), 176-190.

www.kemenperin.go.id

Similar Articles

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.