Pengaruh Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian Produk Skincare Khusus Pria di Online Shop elvicto.id

Aryfatul Khoir, Chairy Chairy
| Abstract views: 198 | views: 168

Abstract

Globalization is causing changes in various fields, starting from the transportation system and also the trading system. Online shopping grows unstoppable like mushrooms in the rainy season. The characteristics of consumers with modern social and educational backgrounds tend to like everything that is simple and fast, giving birth to a more modern trading system. It takes a marketing strategy that is appropriate and accurate with a data and analysis that is tested in a sales decision. A perception of quality is built as an initial introduction to a product, using public figures through various social media. The actual quality of the product in the end is something that must be proven to consumers according to the perception that is built as a commitment which then becomes positive reviews and reports that will return to the seller in the form of the intention to buy consumers.

 

Globalisasi menyebabkan perubahan  dalam berbagai bidang, mulai dari sistem transportasi dan juga sistem perdagangan. Online shopping bertumbuhan tak terbendung seperti jamur di musim hujan. Karakteristik konsumen dengan latar belakang sosial dan pendidikan  yang modern cenderung menyukai segala hal yang bersifat simple dan cepat, melahirkan sebuah sistem perdagangan yang lebih modern. Dibutuhkan strategi pemasaran yang sesuai dan akurat dengan sebuah data dan analisa yang teruji dalam sebuah keputusan penjualan. Sebuah persepsi kualitas dibangun sebagai awal pengenalan sebuah produk, dengan menggunakan para public figure melalui berbagai media sosial. Kualitas produk yang sebenarnya pada akhirnya adalah  hal yang harus dibuktikan kepada para konsumen sesuai persepsi yang dibangun sebagai sebuah komitmen yang kemudian menjadi ulasan dan report positif  dalam online review yang akan kembali kepada para penjual dalam bentuk intensi membeli para konsumen.

Keywords

Quality Perception; Online Review; Purchase Intention

Full Text:

PDF

References

Aaker, David A. 1997. Manajemen Ekuitas Merek: Memanfaatkan Nilai dari Suatu Merek. Cetakan Pertama. Jakarta: Mitra Utama.

Azwar, Saifuddin. 1997. Metode Penelitian. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

Amalia,Siti&Irwan Gani.2015.Alat Analisis Data:Aplikasi Statistik untuk Penelitian Bidang Ekonomi dan Sosial.Yogyakarta:CV Andi Offset.

Purnomo, Daru. 2015. Statistik Sosial dan Aplikom. Salatiga: Widya Sari Press Salatiga

Zan Mo, Yan-Fei Li, Peng Fan (2015), Effect of Online reviews on Consumer Purchase Behavior

Ahmad Farki, Imam Baihaqi, dan Berto Mulia Wibawa (2016), Pengaruh Online Customer Review dan Rating Terhadap Kepercayaan dan Minat Pembelian pada Online Marketplace di Indonesia

IMC Spiegel Research Center, https://spiegel.medill.northwestern.edu/online-reviews/ How Online Reviews Influence Sales

iResearch (2014) iResearch Quarter Report [EB/OI]. http://report.iresearch.cn/html/20141105/241068.shtml CNNIC (2015) The 35th


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Refbacks

  • There are currently no refbacks.