OPTIMALISASI FOOD PHOTOGRAPHY DI MEDIA SOSIAL UNTUK BISNIS F&B

Main Article Content

Septia Winduwati
Adeline Felice Gunawan
Giacinta Clara Vivianny
Gidhea Graciella

Abstract

Sometimes in the application of an advertisement there is a meaning that is presented not too mature, in the delivery of advertisements there must be a product that is the main role and cannot be separated from the camera's point of view (Photography) and Design Feeds, especially on advertisements on social media. Photography consists of good camera angles in order to influence the meaning or message conveyed by an advertisement. ZukiZuka is a partner engaged in Food and Beverages in social media, namely Instagram, ZukiZuka produces various kinds of food (Ricebowl) which is the main focus of ZukiZuka. Therefore, ZukiZuka really needs Food Photography and Design Feeds in publishing advertisements resulting from previous advertisements that ZukiZuka has conveyed are not too mature. In the process, the goal in this Community Communication Service is that the Food Photography and Design Feeds method can increase engagement on ZukiZuka's Instagram social media. With the Food Photography and Design Feeds methods that have been worked on, ZukiZuka managed to get an increase in engagement and visual structure in ad serving on social media, namely ZukiZuka's Instagram. It can be said that the camera point of view (Food Photography) and Design Feed have a very important role in delivering advertisements on social media, especially on Instagram so that the meaning presented is conveyed properly and maturely according to the target market on social media, namely Instagram.


 


Terkadang dalam penyampaian sebuah iklan terdapat makna yang disajikan tidak terlalu matang, dalam penyampaian iklan pasti ada produk yang menjadi peran utamanya dan tidak terlepas dari sudut pandang kamera (Photography) dan Design Feeds, terutama pada iklan di sosial media. Photography tersusun dari sudut kamera yang baik agar dapat mempengaruhi makna atau pesan yang disampaikan oleh sebuah iklan. ZukiZuka adalah mitra yang bergerak di bidang Food and Beverages dalam sosial media yaitu Instagram, ZukiZuka memproduksi berbagai macam makanan mangkuk (Ricebowl) yang menjadi sorotan utama ZukiZuka. Maka dari itu ZukiZuka sangat memerlukan Food Photography dan Design Feeds dalam penyampaian iklan produknya dikarenakan sebelumnya iklan yang telah ZukiZuka sampaikan tidak terlalu matang. Pada prosesnya, Tujuan dalam Pengabdian Komunikasi Masyarakat ini adalah metode Food Photography dan Design Feeds dapat meningkatkan engagement pada sosial media Instagram ZukiZuka. Dengan adanya metode Food Photography dan Design Feeds yang telah dikerjakan, ZukiZuka berhasil mendapatkan peningkatan engagement dan struktur visual pada penyampaian iklan di sosial media yaitu Instagram ZukiZuka. Dapat dikatakan sudut pandang kamera (Food Photography) dan Design Feeds memiliki peran yang begitu penting dalam penyampaian iklan di sosial media terutama di Instagram supaya makna yang disajikan tersampaikan dengan baik dan matang kepada target pasaran di sosial media yaitu Instagram.

Article Details

Section
Articles