PKM SEBAGAI BRAND RECALL UNTAR (STUDI KASUS WEBINAR SMA KRISTEN KETAPANG III BOGOR)

Main Article Content

Muhammad Adi Pribadi
Kyla Malicckha Putri Gunarso
Rahmi Meilani

Abstract

Community Service (PKM) is part of the duties of lecturers to provide solutions to problems that exist in the society. Lecturers need to bring students in this activity as part of supporting the Independent Learning Independent Campus (MBKM) activities so they can gain experience in applying their knowledge in society. Students activities in supporting PKM activities will add to their portfolios in preparing themselves to get a professional certificate from BNSP in the field of public relations as part of a diploma companion. PKM not only benefits the community but also benefits Tarumanagara University. The presence of Untar lecturers in PKM makes high school students aware of Untar lecturers who active role in the industry. This will make high school students know the competence of the lecturers at Untar. Therefore, it is important for lecturers to be active in PKM activities so that the Untar brand will continue to be remembered by the public so that Brand Recall will be achieved.

 

Pengabdian Kepada Masyarakat (PKM)menjadi bagian dari tugas para dosen untuk memberikan solusi dari masalah yang ada masyarakat. Dosen perlu membawa mahasiswi/wa dalam kegiatan ini sebagai bagian dari mendukung kegiatan Merdeka Belajar Kampus Merdeka (MBKM) sehingga mahasiswi/wa bisa mendapatkan pengalaman dalam menerapkan ilmunya di masyarakat. Aktifitas mahasiswi/wa dalam mendukung kegiatan PKM akan menambah portofolio mereka dalam mempersiapkan diri untuk mendapatkan sertifikat profesi dari BNSP dalam bidang PR sebagai bagian dari pendamping ijasah. PKM tidak hanya memberikan manfaat bagi masyarakat tapi memberikan manfaat juga bagi Universitas Tarumanagara. Kehadiran para dosen Untar dalam PKM membuat murid SMA mengetahui para dosen Untar yang juga berperan aktif di Industri. Hal ini akan membuat murid SMA mengetahui kompetensi para dosen yang ada di Untar. Oleh karenanya, Penting sekali bagi Para dosen Untuk aktif dalam kegiatan PKM sehingga merek Untar akan terus diingat oleh masyarakat sehingga Brand Recall akan tercapai.

Article Details

Section
Articles

References

Belch, George E. & Belch, Michael A. 2012. Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communication Perspective. Singapore: McGraw-Hill.

Biagi, Shirley. 2005. Media Impact. Sacramento: Thompson Wadsworth

Gregory, Anne. 2004. Planning and Managing Public Relations Campaigns: A Strategic Approach. Kogan Page Limited. Great Britain

Keller, Kevin Lane. (2008). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. USA:Pearson Prentice Hall

Kotler, Philip. &Keller, Kevin Lane. 2012. Marketing Management. United States of America: Pearson.

Kline, Stephen. 2009. Ronald’s New Dance: A Case Study Of Corporate Re-Branding In The Age Of Integrated Marketing Communication. Dalam The Advertising Handbook. USA dan Kanada: Routledge.

Percy, Larry., Elliot, Richard Rossenbaum. 2012. Strategic Advertising Management. Great Britain : Oxford University Press.

Pribadi, Muhammad Adi., Suganda, Dadang., Venus, Anter., Susanto, Eko Harry. (2018). Dinamika Perkembangan Perusahaan Periklanan Indonesia. Disertasi. Jatinangor, Indonesia: Universitas Padjadajaran

Watono, A Adji., Watono, Maya C. 2012. IMC that Sells: Bring Your Brand to the Top with Indonesian Style Communication. Jakarta: PT Gramedia

Young, Miles. (2017). (gilvy On Advertising: In the Digital Age”. New York, USA: BLOOMSBURY