PERAN MENDONGENG DALAM MELATIH KECERDASAN EMOSI ANAK USIA DINI
Main Article Content
Abstract
Early childhood is a time that is most appropriate in developing the physical aspect-motor, cognitive, social-emotional, language, morality and religion. And one of the appropriate media to convey and train the child's emotional intelligence is the storytelling, and the family has a central role to determine the success of the child's achievements in managing emotions. Because fairy tales can help children cope with life by training patterns of thought and experience they interact with the environment (Benediktsdóttir, 2014). Through fairy tales help children not to be afraid of change and to be independent. The subject in this study is four mothers who always interact with their children. Within families that the basics of child development are formed, and in this case the parent is the key factor. In this connection, it is necessary to systematically and strategically efforts to develop and train the emotional intelligence of children through fairy tales.
Keywords: Fairy tales, emotional intelligence, early child
Article Details
Penulis yang mempublikasikan jurnal ini setuju dengan ketentuan sebagai berikut:
- Penulis mempertahankan hak cipta dan memberikan jurnal hak publikasi pertama dengan pekerjaan secara bersamaan berlisensi di bawah Creative Commons Attribution yang memungkinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan pengakuan kepengarangan karya dan publikasi awal di jurnal ini.
- Penulis mampu untuk masuk ke dalam terpisah, pengaturan kontrak tambahan untuk distribusi non-eksklusif versi diterbitkan jurnal pekerjaan (misalnya, posting ke sebuah repositori institusi atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan publikasi awal di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mengirim karya mereka secara online.