PERANCANGAN BENGKEL MOBIL PENUMPANG

Main Article Content

winanto iswandi

Abstract

Passenger Car Service Workshop is an after sales automotive industry, which decide the customer car brand choice. Besides repairing, Service Workshop outlet network create brand image. In recent years Service Workshop also increase additional income as well as Car and Spare Parts Sales.

Service Facility should follow technical Standards from  Brand Priciple. Fast Automotive Technology Development needs shophisticated Service Equipments.

Natural Ventilation and Lighting is very important to improve efficiency in Energy and mechanic productivity. Good Service Facility Design could educate the mechanic to be faster, more accurate and efficient in high productivity.

In the middle of environmental issue topic, cleanliness and oil treatment become important requirement of Service Workshop Design.

 

Key words: Equipment, Natural Ventilation and Lighting, Cleanliness

 

Abstrak:

Bengkel Mobil (Penumpang) adalah Fasilitas pelayanan purna jual dari industri mobil yang menentukan  pelanggan pada waktu memilih merk mobil. Selain sebagai Perawatan, perbaikan mobil, bengkel mobil juga sebagai jaringan outlet yang mendukung image merk mobil. Belakangan ini Bengkel Mobil juga merupakan sumber penghasilan Dealer disamping penjualan Unit dan Suku Cadang.

Perancangan Bengkel Mobil Penumpang tidak terlepas dari Standardisasi dari Merk yang secara teknis harus diikuti. Pengembangan Teknologi Automotive yang pesat menuntut peralatan canggih sebagai perlengkapan bengkel.

Disamping itu masalah Penghawaan dan Penerangan Alam adalah Factor penting dalam peningkatan Efisiensi baik Energi atau Produktivitas para mekanik. Perancangan bengkel yang baik bisa mendidik mekanik untuk bekerja lebih cepat,  tepat dan efisien dengan produktivitas tinggi.

Ditengah issue lingkungan yang sedang menjadi topik, kebersihan dan pengolahan limbah oli  menjadi syarat mutlak dari perancangan bengkel mobil

yang ramah lingkungan.

 

Kata kunci: Peralatan, Penghawaan dan Penerangan alam, Kebersihan

Article Details

Section
Articles